لوگو گروه مشاورین آلفا

مزایا و معایب قبرس شمالی

گروه مشاورین آلفا - مهاجرت - مزایا و معایب قبرس شمالی
مزایا و معایب قبرس شمالی

مزایا و معایب قبرس شمالی

در این نوشته قصد داریم مزایا و معایب قبرس شمالی را بدون هیچگونه جهت گیری و با توجه به تجربیات زندگی چند ساله در این جزیره زیبا بنویسیم. این نوشته میتواند به شما کمک کند که اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید از قبل با مزایا و معایب آن آشنا شوید و بتوانید آگاهانه تر انتخاب کنید.

مزایای قبرس شمالی

1- امنیت بالا

یکی از بزرگترین مزیت های قبرس شمالی امنیت بالای این جزیره میباشد. آمار جرم و جنایت نزدیک به صفر است، به طوری که در بسیاری از مواقع میبینید که شیشه اتومبیل ها پایین است (مخصوصا در فصل گرما) و یا اگر وسایل خود را در مکانی جا بگذارید، چند ساعت بعد هم که به دنبال آن برگردید، میبینید که وسایل دست نخورده همانجا قرار دارد.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که دلیل این امنیت بالا چیست؟ شاید اولین و مهمترین دلیل آن عدم پذیرش پناهنده است و همچنین ورود به قبرس شمالی برای کسانی که اقامت این کشور را ندارند، نیاز به مدرک دارد تا اجازه ورود داده شود. به طور مثال اگر به قصد سرمایه گذاری بخواهید وارد جزیره شوید، حتما باید دعوتنامه از شرکت های املاک داشته باشید و یا اگر قبرس شمالی را به منظور گردش و تفریح انتخاب کرده باشید، حتما باید ووچر هتل و بلیط رفت و برگشت همراه خود داشته باشید. البته این را هم اضافه کنیم اگر خانواده درجه یک شما اقامت قبرس شمالی را داشته باشند، با نشان دادن مدرک اقامتشان اجازه ورود خواهید داشت.

2- هزینه زندگی مناسب

هزینه های زندگی در قبرس شمالی به لیر ترکیه میباشد که نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر، هزینه زندگی مناسبتری خواهید داشت. به طوری که بسیاری از قبرس جنوبی برای خرید مایحتاج زندگی هفتگی به قبرس شمالی می آیند.

3- آب و هوا

آب و هوای قبرس شمالی مدیترانه ای با بیش از 300 روز آفتاب در سال است که اگر بخواهم ساده و کوتاه برای شما بگوییم زمستان های متعادل که حداقل دما حدود 6 درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود و تابستان های به نسب گرم که گرمای هوا حداکثر 38 درجه سانتی گراد میباشد که البته در تابستان میتوانید از دریا زیبا و پاک و همچنین استخرهای پروژه ها لذت ببرید.

این نکته را هم بگویم که در اکثر مواقع میتوانید از هوای پاک جزیره استفاده کنید و در هوای خوب آن از قدم زدن کنار ساحل لذت ببرید.

سواحل بکر و ماسه ای قبرس شمالی
4- سواحل بکر و ماسه ای

حتما درباره سواحل زیبای قبرس شمالی زیاد شنیده اید، اینجا سواحل بکر و ماسه ای بسیار زیادی دارد که میتوانید 6 ماه در سال از آنها لذت ببرید، همچنین آب های ساحلی قبرس شمالی پاکترین آبهای ساحلی در کل اروپا میباشد. 

5- خدمات درمانی رایگان

وقتی شما اقامت قبرس شمالی را داشته باشید هزینه درمان شما حتی برای ویزیت دکترهای متخصص در بیمارستان های دولتی تقریبا رایگان است، منظور از تقریبا رایگان این است که، در بعضی از مواقع مبلغ بسیار اندک (در حد 10 تا 20 لیر) کارمزد را فقط پرداخت میکنید. از نکات دیگری که باید نسبت به سایر کشور ها در نظر داشت، زمان کوتاه انتظار برای ویزیت پزشک متخصص است، که طبق تجربیات ما حدودا بین 1 تا 10 روز میباشد.

6- مدارس دولتی رایگان

با داشتن اقامت قبرس شمالی فرزندان شما میتوانند در مدارس دولتی این کشور به صورت رایگان تحصیل کنند و این نکته را هم بگوییم که واقعا کیفیت مدارس دولتی مناسب است و معلمین به مهاجرین توجه بیشتری دارند تا بتوانند آنها را هم در کوتاه ترین زمان به کیفیت بالا تحصیل برسانند. همچنین با تحصیل 3 سال آخر فرزند شما در مدارس قبرس شمالی، هزینه دانشگاه همانند شهروندان قبرسی، کمتر و به لیر محاسبه خواهد شد.

7- دانشگاه های معتبر

اینجا دارای دانشگاه های بسیار خوب، با کیفیت آموزشی و رنک بالا در برخی از رشته ها میباشد، که فرزندان شما در محیطی متفاوت، میتوانند لذت تحصیلات عالیه را تجربه کنند و حتی در حین تحصیل بورسیه دانشگاهی کشورهای دیگر مانند انگستان را دریافت کنند.

8- آشنایی اکثر مردم با زبان انگلیسی

با توجه به اینکه قبرس شمالی کشور توریستی میباشد و سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر است، اکثر مردم با زبان انگلیسی آشنایی دارند و شما تا زمان یاد گرفتن زبان ترکی که زبان اصلی اینجاست، با زبان انگلیسی هم میتوانید بسیاری از امور خود را انجام دهید.

9- باز کردن حساب ارزی بین المللی

یکی از نکات مهمی که متاسفانه ما در ایران از آن محروم هستیم، باز کردن حساب ارزی بین المللی است. با دریافت اقامت، میتوانید در بانک های معتبر بین المللی مانند ایش بانک یا زراعت بانک حساب به لیر، یورو، دلار و پوند داشته باشید و از آن برای انتقال و دریافت ارز و همچنین خریدهای خود استفاده نمایید.

10- مالیات کم

قبرس شمالی مالیات بسیار کمتری نسبت به دیگر کشورها دارد و همین باعث شده بسیاری از مشاغل و شرکت ها، دفاتر خود را در این کشور ثبت کنند و همچنین به گفته بسیاری، اینجا بهشتی برای تریدرهای ارز دیجیتال میباشد و شما در تمامی شهرها، بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال را میبینید.

دریافت اقامت با خرید ملک
11- سرمایه گذاری به پوند انگلستان

همانطور که بالاتر گفته شد هزینه های زندگی شما به لیر ترکیه میباشد، در نتیجه هزینه زندگی مناسب تری نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر دارید، به علاوه یکی از بزرگترین مزیت های قبرس شمالی خرید و فروش ملک به پوند انگلیس میباشد، در نتیجه سرمایه شما تبدیل به یکی از قوی ترین ارز های دنیا میشود و دیگر نگران نواسانات ارز در داخل ایران نخواهید بود. برای دیدن برخی از پروژه ها، به همراه امکانات و شرایط پرداخت آنها میتوانید به صفحه پروژه های قبرس شمالی مراجعه نمایید.

12- قیمت مناسب املاک با سود بالا

پس از آنکه در سال 2021 مجله اقتصادی فوربز آمریکا (لینک خبر) منطقه لانگ بیچ قبرس شمالی را به عنوان بهترین مکان ساحلی سرمایه گذاری دنیا انتخاب کرد، تقاضا خرید و سرمایه گذاری در قبرس شمالی خصوصا منطقه لانگ بیچ به شدت بالا رفت و همچنین بسیاری از شرکت های سازنده، پروژه های منحصر به فردی با امکانات کامل در آن مناطق ساختند و یا در حال ساخت میباشند. این تقاضا زیاد از سراسر دنیا باعث افزایش روز افزون قیمت املاک در قبرس شمالی گردید.

البته میتوان گفت هنوز قیمت املاک در قبرس شمالی بسیار مناسب میباشد و شما میتوانید در حال حاضر از این فرصت استفاده نموده و با پرداخت 35% ارزش ملک و مابقی آن اقساط بدون بهره تا 7 سال، علاوه بر دریافت اقامت قبرس شمالی، از سود سرمایه گذاری خود نیز بهره مند شوید. (صفحه اقامت قبرس شمالی با خرید ملک)

معایب قبرس شمالی

1- حمل و نقل عمومی ضعیف

باید گفت قبرس شمالی حمل نقل عمومی بسیار ضعیفی دارد به طوری که برای رفت آمد درون شهری میبایست فقط از تاکسی های دربستی استفاده کنید و اتوبوس ها فقط برای مدارس و دانشگاه ها و بین شهری میباشند. البته این را هم اضافه کنیم که قیمت ماشین در اینجا نسبت به ترکیه و ایران بسیار پایین تر است و اکثر مردم از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده میکنند.

2- عدم به رسمیت شناختن قبرس شمالی

میتوان گفت فقط ترکیه است که قبرس شمالی را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت میشناسد، از این رو بسیاری از برندهای دنیا نمیتوانند در این کشور حضور رسمی داشته باشند. البته با توجه به تعداد زیادی از مهاجرین کشور های اروپایی، کنسولگری بسیاری از کشورها از جمله ایران، به صورت هفتگی برای خدمات به شهروندانشان از قبرس جنوبی به قبرس شمالی می آیند. البته زمزمه های بسیاری برای حل اختلاف قبرس و به رسمیت شناختن آن به عنوان یک کشور مستقل مطرح شده است.

3- هزینه بالای انرژی

همانند بسیاری از کشورهای دیگر، هزینه انرژی در قبرس شمالی نیز بالا میباشد، به طوری که هزینه برق ماهانه در فصول مختلف بین 500 تا 3000 لیر با توجه به میزان مصرف، در نوسان است.

4- عدم لوله کشی گاز

قبرس شمالی مانند بسیاری از جزیره ها، لوله کشی گاز ندارد و برای پخت و پز از کپسول گاز استفاده میشود. که البته شرکت هایی هستند که میتوانید به آنها سفارش دهید و کپسول را درب منزلتان دریافت کنید. در زمان نگارش این متن قیمت یک کپسول گاز 310 لیر میباشد که به طور متوسط برای 2 ماه پخت و پز یک خانواده سه نفره کافی میباشد.

5- مراکز خرید محدود

اگر عاشق قدم زدن در مراکز خرید گوناگون هستید، باید بگوییم که در اینجا مراکز خرید (پاساژهای بزرگ) محدود هستند و بزرگترین مرکز خرید آن سیتی مال نام دارد و اکثر برندهای ترک و برخی از برندهای بین المللی را در این مرکز و خیابان های شهر میتوانید ببینید.

مراکز خرید قبرس شمالی
6- عدم دریافت پاسپورت با خرید ملک

اخذ شهروندی و دریافت پاسپورت کشور قبرس شمالی بسیار دشوار میباشد، البته شما بعد از 5 سال طبق یک سری شرایط خاص، میتوانید اقامت دائم قبرس شمالی را دریافت کنید، اما برای دریافت پاسپورت باید شرایط خاصی را داشته باشید و همچنین 11 سال صبر کنید.

در این نوشته سعی شد بدون جهت گیری شما را با مزایا و معایب قبرس شمالی آشنا کنیم، تا بتوانید آگاهانه تر و بهتر تصمیم بگیرید. در نهایت اگر به دنبال یک زندگی آزاد در کنار امنیت و آرامش هستید قبرس شمالی میتواند گزینه بسیار مناسبی برای شما و خانواده تان باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال با ما در تماس باشید تا مشاورین با تجربه ما صادقانه شما را راهنمایی و همراهی کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 12 =