لوگو گروه مشاورین آلفا

مهاجرت به قبرس شمالی

گروه مشاورین آلفا - مهاجرت - مهاجرت به قبرس شمالی
مهاجرت به قبرس شمالی

قبرس شمالی یک منطقه بسیار زیبا در جزیره قبرس است که یک فرصت طلایی برای مهاجرت به شمار میرود. قبرس شمالی آب و هوایی بینظیر، دریایی بسیار زیبا و سواحل شنی چشم نوازی دارد. از آن گذشته قبرس یک کشور پر جنب و جوش با شرایط اقتصادی مناسب است که باعث شده افراد زیادی به مهاجرت به آن علاقه نشان دهند. اگر شما نیز قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید ادامه مطلب را از دست ندهید.

انواع روش های مهاجرت به قبرس شمالی

برای مهاجرت به قبرس شمالی راه های مختلفی وجود دارند که در این بخش از مطلب قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم.

مهاجرت از طریق کار به قبرس شمالی

برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق کار نیاز به دریافت مجوز خواهید داشت. این مجوز تنها در اختیار افرادی قرار داده می شود که در قبرس شمالی پیشنهاد شغلی داشته باشند. این مجوز به صورت موقت اعطا می شود. نکته قابل توجه این است که موقعیت شغلی شما نباید توسط شهروندان قبرس پر شده باشد. مجوز کار قبرس شمالی برای مدت زمان حداقل 6 ماه و حداکثر 1 سال صادر می شود. پس از اتمام این بازه زمانی در صورت نیاز به ادامه فعالیت شما، این مجوز قابل تمدید است.

مهاجرت تحصیلی به قبرس

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل نیز امکانپذیر است. پس از ورود به این منطقه شما باید به شکل مستقیم و در دانشگاه برای دریافت مجوز تحصیلی اقدام نمایید. برای ارائه این درخواست به یک سری مدارک نیاز دارید و باید تحت برخی معاینات پزشکی قرار بگیرید. صدور مجوز تحصیلی به مدت زمان زیادی نیاز ندارد و عموما بیشتر از یک هفته طول نمی کشد. این روزها دانشگاه های متعددی در قبرس شمالی وجود دارند که پذیرای دانشجویان خارجی بسیاری هستند.

  • مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

بر طبق قوانین قبرس شمالی شما می توانید با سرمایه گذاری شهروندی آن را دریافت نمایید. این سرمایه گذاری در قبرس شمالی می تواند به روش های مختلفی انجام شود که از میان آن ها میتوان به املاک و اوراق قرضه دولتی اشاره کرد. برای مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری نباید سابقه کیفری داشته باشید از آن گذشته به زبان انگلیسی یا ترکی نیز نیاز پیدا خواهید کرد. برای مهاجرت از این طریق بهتر است با یک فرد متخصص مشورت نمایید تا اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط لازم را دارید.

مهاجرت با خرید ملک به قبرس شمالی

برای مهاجرت به قبرس شمالی می توانید از طریق خرید ملک نیز اقدام کنید. همینطور می‌توانید اقامت قبرس شمالی را با خرید ملک بدست آورید. اگر دارای املاک در قبرس شمالی باشید می توانید اقامت یک ساله دریافت نمایید. تا زمانی که ملک را نگه دارید این اقامت قابل تمدید است. خانه ای که خریداری میکنید باید برای زندگی مناسب باشد و تنها برای اهداف مسکونی استفاده شود. اگر قصد دارید خرید ملک در قبرس شمالی را به صورت قسطی انجام دهید باید ثابت کنید که امکان پرداخت اقساط را دارید.

مهاجرت به قبرس شمالی با خرید ملک
مهاجرت به قبرس شمالی با خرید ملک

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ازدواج

برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ازدواج باید قوانین خاصی رعایت شوند. نخست شما و همسرتان پس از ازدواج باید 3 سال در قبرس زندگی کنید. ازدواج شما نیز باید کاملا رسمی باشد. گواهی ازدواج شما باید در یکی از شهرداری های قبرس به ثبت رسیده باشد. از آن گذشته باید ثابت کنید که ازدواج شما واقعی است. چنانچه تا 3 ماه پس از ارسال مدارک به افسر ازدواج اقدام به علنی کردن آن نکنید ازدواج شما توسط مقامات غیر قانونی اعلام می شود.

مهاجرت از طریق تمکن مالی به قبرس

از دیگر راه های مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تمکن مالی است. چنانچه پول کافی دارید یک فرصت عالی برای اخذ اقامت در این کشور پیش روی شما خواهد بود. این روش مهاجرت در میان افراد بازنشسته طرفداران زیادی دارد. برای اینکه از این راه برای مهاجرت به قبرس اقدام کنید باید پول کافی در اختیار داشته باشید. دارندگان اقامت تمکن مالی امکان کار در قبرس را ندارند مگر اینکه کسب و کار خود را راه بیندازند.

بودجه مورد نیاز برای مهاجرت به قبرس شمالی

برای هزینه مورد نیاز برای مهاجرت به قبرس شمالی نمیتوان یک عدد ثابت را مشخص کرد. این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد که از میان آن ها میتوان به مدت زمان اقامت، هدف از اقامت و شرایط شخص درخواست دهنده اشاره کرد. برخی از هزینه ها مانند هزینه درخواست، معاینات پزشکی و گردآوری مدارک برای همه ثابت است. این مجوزها عموما حدود 1 سال اعتبار دارند و پس از آن قابل تمدید خواهند بود.

به غیر از هزینه های اولیه هزینه های جاری دیگری در ارتباط با داشتن مجوز اقامت وجود دارند. این هزینه ها می توانند شامل موارد مختلفی مانند تمدید اقامت، هزینه های بیمه و درمان و مالیات بر درآمد باشند.

هزینه زندگی در قبرس شمالی نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. از میان این عوامل میتوان محل اقامت، هزینه های تحصیل فرزندان و سبک زندگی را نام برد. اگر مشکل مالی نداشته باشید می توانید یک زندگی بسیار خوب را در قبرس شمالی تجربه کنید.

شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی

برای اخذ اقامت قبرس شمالی به برخی شرایط نیاز است که در ادامه آن ها را بیان میکنیم.

  • شخص درخواست دهنده نباید از ورود به قبرس شمالی به هر دلیلی منع شده باشد.
  • فرد متقاضی باید بتواند در طول اقامت شرایط امن و خوبی را برای خود و اعضای خانواده اش فراهم کند.
  • برای اخذ اقامت باید فرد درخواست دهنده یک محل اقامت قانونی و مناسب در قبرس شمالی داشته باشد.
  • شخص باید مدارک مرتبط با سابقه کیفری خود را برای دریافت اقامت ارائه کند.
  • فرد متقاضی باید توانایی مالی لازم را برای پرداخت هزینه های خود داشته باشد.
مدارک لازم جهت مهاجرت به قبرس شمالی
مدارک مورد نیاز برای هر یک از روش های مهاجرت به قبرس شمالی چیست؟

مدارک لازم برای مهاجرت به قبرس شمالی

مدارک لازم برای مهاجرت به قبرس شمالی به نوع اقامت شما بستگی دارد. در ادامه برخی از مدارک را که برای مهاجرت لازم است با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

  • مدارک مربوط به اثبات توان مالی
  • قرارداد خرید یا اجاره ملک
  • تکمیل کردن فرم درخواست اقامت
  • گواهی ازدواج ( برای افراد متاهل)
  • رسید مربوط به پرداخت هزینه ها
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • نتایج مربوط به معاینات پزشکی
  • پاسپورت و کپی آن
  • عکس

سخن آخر

در این مطلب به بررسی مسائل پیرامون مهاجرت به قبرس شمالی پرداختیم. خوشبختانه مهاجرت به کشور قبرس یک گزینه بسیار سودمند و امیدوار کننده است که با هزینه های کمتر نسبت به کشورهای اروپایی قابل انجام می باشد. قبرس شمالی شرایط بسیار خوبی را برای مهاجران ارائه می دهد، به همین دلیل هر روز به تعداد طرفداران مهاجرت به آن افزوده می شود.

اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید کافیست همین حالا از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید. کارشناسان مجرب تیم ما آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما عزیزان در این زمینه هستند.

سوالات متداول درباره مهاجرت به قبرس شمالی

  1. آب و هوای قبرس شمالی چگونه است؟آب و هوای قبرس شمالی عموما در طول سال گرم است و یک تابستان نسبتا طولانی دارد. اگر علاقه مند به هوای آفتابی و گرم هستید این کشور می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. قبرس شمالی آب و هوایی معتدل و دلپذیر دارد.
  2. چه امکانات و خدماتی برای مهاجران در قبرس شمالی وجود دارد؟مهاجران به قبرس شمالی می توانند از امکانات مختلفی مانند حقوق و دستمزد مناسب، امکانات تحصیلی، امکانات تفریحی، دسترسی به سیستم بهداشت و درمان بهره مند شوند.
  3. مهم ترین نکته پیش از مهاجرت به قبرس شمالی چیست؟مهم ترین نکته ای که پیش از هر اقدامی باید آن را مشخص کنید انتخاب نوع مهاجرت است.
  4. برای مهاجرت به قبرس شمالی به چه مدارک زبانی نیاز است؟ برای تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی نیازی به مدرک زبان ندارید. شما می توانید پس از سفر در دوره های زبان شرکت کنید. برای مهاجرت کاری نیز دانستن زبان ترکی استانبولی به عنوان زبان رسمی این کشور لازم است.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 9 =