لوگو گروه مشاورین آلفا

شهر لفکوشا یا نیکوزیا شمالی

گروه مشاورین آلفا - گردشگری - شهر لفکوشا یا نیکوزیا شمالی
شهر لفکوشا یا نیکوزیا شمالی

معرفی شهر لفکوشا یا نیکوزیا شمالی

پس از سال 1983 که قبرس ترک نشین اعلام استقلال کرد، پایتخت خود را لفکوشا اعلام نمود که در واقع لفکوشا همان قسمت شمالی شهر نیکوزیا میباشد. یعنی بعد از جدا شدن بخش شمالی و جنوبی قبرس پایتخت آن نیز به دوبخش شمالی و جنوبی تقسیم شد که به پایتخت دوتکه دنیا معروف شد که مرز دو کشور را تشکیل میدهند.

این شهر امروزه به مرکز سیاسی و فرهنگی قبرس شمالی تبدیل شده است و دانشگاه های زیادی مانند دانشگاه مدیترانه‌ای کارپاسیا، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه آمریکایی قبرس و دانشگاه بین‌المللی قبرس را شامل میشود که از معتبرین دانشگاه های قبرس هستند که کیفیت آموزش و مدارک آنها همراستا با استانداردهای جهانی میباشد.

عکس دوم لفکوشا یا نیکوزیا شمالی

تاریخچه شهر لفکوشا

در زمان آغاز امپراتوری رومی ها نام این شهر لفکون به معنی صنوبر قرار داده شد که علت آن هم وجود درختان بسیار زیاد صنوبر در اطراف رودخانه پدیوس بوده است.

همچنین در دهه ۱۹۵۰ میلادی، بحران سیاسی بین قبرسی‌های یونانی و ترکیه‌ای در قبرس آغاز شد و در نهایت به تقسیم قبرس و تشکیل دو کشور قبرس جنوبی و قبرس شمالی منجر شد. شهر لفکوشا نیز در این تقسیمات تحت کنترل قبرس شمالی قرار گرفت.

در سال ۱۹۷۴، نیروهای ترکیه به قبرس شمالی حمله کردند و بخشی از شهر لفکوشا تحت کنترل آن‌ها قرار گرفت. بعد از این حمله، جمعیت یونانی شهر به طور گسترده‌ای خارج شدند و جمعیت ترکیه‌ای به شهر نقل مکان کردند. این حمله منجر به یک تقسیم جدید شهر شد و باقیمانده شهر به عنوان منطقه‌ای کنترل شده توسط قبرس شمالی شناخته می‌شود.

اکنون، شهر لفکوشا یک شهر صنعتی مهم در قبرس شمالی است که در زمینه‌هایی مانند تولید محصولات غذایی، پوشاک، چوب، مواد شیمیایی و فلزی، فعالیت دارد. همچنین، با مساجد و کلیساهای قدیمی و باستانی، لفکوشا یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در قبرس شمالی است.

عکس سوم لفکوشا یا نیکوزیا شمالی

جاذبه های گردشگری

شهر لفکوشا دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که می‌توان به عناصر باستانی و تاریخی، طبیعت و ساحل‌های زیبای آن اشاره کرد. برخی از این جاذبه‌ها عبارتند از:

آثار باستانی شهر: شهر لفکوشا دارای بازار باستانی، دیوارهای شهر باستانی و قلعه‌هایی مانند قلعه اسکارینیو و قلعه کنگره است.

مساجد و کلیساهای باستانی: در شهر لفکوشا، مساجدی با سبک معماری عثمانی و کلیساهایی با سبک باروک وجود دارد که از قدمت و تاریخ عمیقی برخوردار هستند.

طبیعت و مناظر طبیعی: شهر لفکوشا دارای مناظر طبیعی زیبایی مانند دره‌های سبز، رودخانه‌ها و کوه‌هایی با مناظر خیره‌کننده است.

از جمله جاذبه‌های دیگر شهر لفکوشا می‌توان به باغ‌ها و پارک‌های شهری، مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌های سنتی اشاره کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 12 =