لوگو گروه مشاورین آلفا

آشنایی با مالیات خرید ملک در قبرس شمالی

گروه مشاورین آلفا - مهاجرت - آشنایی با مالیات خرید ملک در قبرس شمالی
آشنایی با مالیات خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در قبرس شمالی خرید ملک است. اگر به خرید ملک در قبرس شمالی فکر می کنید لازم است تا با قوانین مربوط به مالیات آن آشنا شوید. از آن گذشته این قوانین در سال های اخیر دستخوش تغییراتی شده اند که آگاهی از آن ها به شما در تصمیم گیری بهتر کمک خواهد کرد. در ادامه موارد گوناگونی را برای آشنایی با مالیات خرید ملک در قبرس شمالی بررسی کرده ایم.

انواع مالیات ملک در قبرس شمالی

زمانی که اقدام به خرید ملک در قبرس شمالی می کنید باید چند نوع مالیات بپردازید. این مالیات ها به دو دسته کلی مالیات خرید ملک در قبرس شمالی و مالیات نگهداری ملک تقسیم بندی می شوند. در ادامه هر یک از آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

مالیات خرید ملک و مستغلات در قبرس شمالی

نخستین مالیات مربوط به مالیات خرید ملک و مستغلات در قبرس شمالی است. این مالیات به نوبه خود شامل موارد زیر می شود:

  • مالیات Stamp Duty در قبرس شمالی

این نوع مالیات یک مالیات اجباری به شمار میرود که باید در زمان ثبت قرارداد فروش ملک در اداره ثبت احوال پرداخت گردد. میزان این مالیات حدود ۰.۵٪ ارزش ملک در قرارداد است و پس از امضای قرارداد تا 21 روز فرصت دارید آن را پرداخت کنید.

  • مالیات بر ارزش افزوده (VAT) قبرس

مالیات بر ارزش افزوده را باید در حدود 3 ماه پیش از دریافت کلید ملک بپردازید که حدود ۵٪ از ارزش ملک در قرارداد است.

  • هزینه انشعابات در قبرس

هزینه ترانسفورماتور برای خدمات ضروری دریافت می شود که از میان آن ها میتوان به هزینه های آب، برق و خط تلفن اشاره کرد. هزینه ترانسفورماتور نیز باید ظرف سه ماه پیش از دریافت کلید پرداخت گردد.

  • مالیات انتقال سند مالکیت قبرس شمالی

همانطور که از نام این مالیات مشخص است در جهت انتقال سند مالکیت به نام خریدار دریافت می شود. این مالیات چیزی حدود ۱۲٪  از ارزش ملک خریداری شده است. برای شهروندان خارجی پرداخت این مالیات دارای دو مرحله است. ۶٪ این مبلغ در زمان ثبت ملک و ۶٪ نیز در هنگام انتقال سند باید پرداخت شود.

انواع مالیات ملک قبرس شمالی
انواع مالیات ملک قبرس شمالی

مالیات فروش ملک قبرس شمالی

فروشندگان ملک نیز در زمان فروش باید مالیات پرداخت کنند. میزان این مالیات به موارد مختلفی مانند نوع ملک و فروشنده بستگی دارد. در ادامه این موارد را به طور مجزا بررسی میکنیم.

وقتی که ملکی را در قبرس شمالی خرید می کنید تا زمانی که سند ملک به دلایلی مثل تکمیل نبودن پروژه ، تکمیل نبودن فاز پروژه  یابه اتمام نرسیدن کارهای سند، آماده نشده باشد قراردادی بین شما و شرکت سازنده وجود دارد که کاملا معتبر است. روی همین قرارداد اقامت می گیرید ،درمان رایگان دارید ، می‌توانید فرزند خود را مدرسه ثبت نام کنید و موارد دیگر.

تا زمانی که سند دارید و به هر دلیلی قصد فروش یا به نام زدن ملک را دارید با توجه به شرکتی که با آن قرارداد دارید بین 1000 تا 5000 پوند دریافت می کنند تا این تغییر نام یا فروش صورت گیرد.

در برخی شرکت ها نیز بجای دریافت این مبالغ از قیمتی که برای فروش در قرارداد می نویسید یا از قیمت بالابود ملک بین 7 تا 20 درصد را می گیرند.

مالیات فروشندگان ملک قبرس شمالی
مالیات فروشندگان ملک در قبرس شمالی

مالیات فروشنده ملک در قبرس

اگر فروشنده ملک یک شخص باشد و برای نخستین بار است که قصد فروش یک ملک را دارد در صورتی که مساحت ملک زیر یک دونوم یعنی حدود ۱۳۰۰ متر مربع باشد از مالیات بر عایدی سرمایه معاف است. در فروش های بعدی شخص مستلزم پرداخت مالیات خواهد بود.

چنانچه مساحت ملک کمتر  از یک دونوم باشد باید حدود ۳.۵٪ مالیات بر عایدی برای کل مساحت زمین پرداخت کند. اگر مساحت ملک مورد نظر بیشتر از یک دونوم باشد حدود یک دونوم آن معاف از مالیات خواهد بود. باقی مانده ملک نیز مشمول ۲.۸٪ مالیات بر عایدی سرمایه می شود. اگر فروشنده ملک یک شرکت باشد در ازای هر فروش ملک باید ۶.۲۵٪ مالیات پرداخت کند.

مالیات نوع ملک قبرس

تفاوتی ندارد که ملک شما مسکونی باشد یا تجاری، مالیات بر عایدی سرمایه در هر دو نوع یکسان است.

سخن آخر

آشنایی با مالیات خرید ملک در قبرس شمالی برای تمام سرمایه گذاران ضروری است. این موضوع باعث می شود که در زمان خرید و فروش ملک هوشمندانه تر عمل کنید. اگر از این تعهدات مالی به طور کامل آگاهی پیدا کنید می توانید در زمینه تصمیم گیری های مالی بهتر عمل نمایید. در این مسیر شما نیاز به تجربه و تخصص کافی دارید به همین دلیل باید از مشاوره افراد متخصص در این حوزه استفاده کنید. برای دریافت مشاوره در این خصوص می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. منظور از مالیات بر درآمد اجاره چیست؟
    اگر ملک خریداری شده را اجاره دهید باید ۱۳٪ از اجاره دریافتی را به عنوان مالیات بر درآمد پرداخت نمایید.
  2. مالیات بر عایدی سرمایه به چه مفهوم است؟
    مالیات بر عایدی سرمایه شباهت بسیاری به مالیات بر درآمد دارد و عموما به وسیله فروشندگان ملک در هنگام فروش پرداخت می شود.
  3. حقوق مالکیت ملک در قبرس شمالی به چه صورت است؟
    زمانی که شما در قبرس شمالی ملک میخرید و اسناد آن را ثبت می کنید تمام حقوق مالکیت مانند اجاره و فروش ملک را دارید.
  4. آیا مالیات مهاجرین در قبرس شمالی متفاوت است؟
    خیر، مالیات مهاجرین در قبرس شمالی با شهروندان آن متفاوت نیست. مهاجران نیازی به پرداخت مالیات مجزا ندارند و در واقع همان مالیات مردم بومی را پرداخت می کنند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + هفده =